keskiviikko 26. lokakuuta 2011

Viestintää monissa kanavissa

Huomaan, että yhä useammin minulla on samanaikaisesti niin monia saitteja ja sovelluksia auki, etteivät välilehdet tahdo riittää.

On tavalliset työvälineet, kuten intrat, extrat ja google, mutta lisäksi myös tärkeimmät some -sovellukset, kuten LinkedIn, Twitter ja Facebook. Joka paikassa pitäisi olla aktiivinen, ja joka forumilla vähän eri tavoin, ettei olisi ihan ulalla maailman menosta.

Kun monikanavaisuus mietityttää yksittäistä kuluttajaakin, ei ole ihme, että asia aiheuttaa päänvaivaa yritysten markkinointiorganisaatioille. Kun vielä yhä useammat palvelut linkittyvät yhteen, tulee hallitusta viestinnästä entistä haastavampaa.

Minkälaisia mietteitä muilla on monikanavaisuudesta?


Jk. Hauskin tietämäni esimerkki uudesta viestintäkanavasta nettimaailman ulkopuolella on muuten vessapaperi.

4 kommenttia:

  1. Myös minulla on yleensä kaikki mahdolliset ohjelmat auki. Usein jää viestin kirjoittaminen kesken ja kun suljen ikkunat, niin siinä jää sitten keskeneräiset viestitkin lähettämättä.

    Viestinnästä puheenolleen: eräässä aikaisemmassa työpaikassani kaikki tärkeät viestit teipattiin vessan oveen ja kahviautomaattiin.

    VastaaPoista
  2. Christinan linkkivinkki ei suostunut avautumaan. Yritin eri selaimillakin. :-/

    VastaaPoista
  3. Minä käyn yleensä kerran päivässä, eli kotiuduttuani, facebookissa. Se ja sähköpostissa käyminen on varmaankin ainoa jokapäiväinen juttu, eli olen vielä jokseenkin noviisi tässä suhteessa. LinkedInissä käyn melko harvoin ja osaan käyttää sitä huonosti. Twittertilin avasin ja sen käyttö on vielä aikalailla hakusessa.

    Runoja täytyy varmaan ainakin kerran koittaa hankkia wc:n iloksi =)

    VastaaPoista